Monday, July 19, 2010

Sesuaikan Fabrik Dengan Citarasa

Memilih dan membeli fabrik yang sesuai dengan cita rasa dan kehendak seseorang bukanlah mudah. Banyak perkara yang perlu diutamakan dalam pemilihan jenis-jenis kain. Jika anda ingin keluar membeli kain, ikutilah tip ini bagi memudahkan anda mencari dan memilih fabrik yang sesuai dan berkenan di hati nanti. Maklumlah tidak lama lagi hari raya akan datang.

1- FABRIK PERLU MENGIKUT BENTUK DAN SAIZ BADAN
Bagi anda yang berbadan besar bolehlah memilih fabrik berkonsep memeri (straching). Elakkan daripada memilih fabrik jenis keras kerana ia akan lebih menampakkan badan anda yang besar dan berisi. Berbanding anda yang berbadan kurus, boleh memilih fabrik jenis dropping seperti sifon.

2- PILIH FABRIK SESUAI DENGAN MAJLIS
Selain itu, pemilihan kain perlu juga bersesuai dengan tujuan membeli kain tersebut. Sama ada untuk dipakai ke majlis-majlis formal, ke pejabat, ke majlis khas dan sebagainya.

3- SESUAIKAN FABRIK DENGAN WARNA KULIT
Kesesuaian fabrik dengan warna kulit juga dipandang penting. Jangan memilih kain warna terang seperti kuning, hijau ataupun merah kerana warna terang akan menyebabkan warna kulit anda akan bertambah gelap, bagi mereka yang berkulit gelap. Jika boleh pilihkan fabrik dari jenis warna pastel ataupun warna tanah (natural). Berlainan dengan anda yang berkulit putih, pemilihan warna adalah lebih luas.

4- FABRIK SELESA DAN MENARIK MINAT ANDA
Selain harga yang berpatutan, anda perlulah membeli fabrik mengikut kehendak dan citarasa supaya kain yang dibeli memenuhi minat dan keperluan anda.

Info : MW
Gambar : Credit
share on:facebook

0 comments:

Post a Comment