Friday, July 23, 2010

Seks, Antara Mitos Dan Kenyataan

Yang namanya mitos, dari dulu hingga sekarang, selalu saja ada. Lucunya, kebanyakan mitos ini justeru diyakini kebenarannya. Anda tentu tidak mahu terjerumus dalam mitos menyesatkan? Bermaksud... meluruskan beberapa, untuk membuat anda lebih bijak menilai.




1- MITOS : KONDOM MENCEGAH PENYAKIT
MENULAR SEKSUAL
FAKTA : Infeksi seperti herpes ( baik oral mahu pun genital) dan HPS ( Human Papilloma Virus) tidak dapat disembuhkan tanpa pertolongan doktor. Kondom bukan 'penyelamat' anda, kerana meski memakai kondom, anda tetap berpeluang tertular penyakit kelamin dari pasangan.


2- MITOS : SEKS/MASTURBASI SETIAP HARI MENYEBABKAN SPERMA KERING
FAKTA : Tidak Benar. Lelaki yang sihat akan memproduksi sekitar 300 juta sperma setiap harinya. Ejakulasi pertama di awal hari untuk lelaki sihat akan menghasilkan 180 juta sperma, bahkan lebih. Ejakulasi berikutnya menghasilkan kurang dari yang pertama, bila dilakukan pada hari yang sama.

3- MITOS : MASTURBASI DENGAN BERNAFSU DAN KASAR OK SAJA
FAKTA : Terfikir melakukan masturbasi dengan lampu neon atau benda keras lainnya untuk merasakan sensasi berbeza? Fikir 1000 kali lagi. Tidak ada vagina atau bibir vagina yang mampu menahankan benda-benda yang memang bukan 'peruntukannya'.

4- MITOS : LELAKI IBARAT KERETA SPORT, START ENGINE TERUS PANAS
FAKTA : Tidak selalu begitu. Lelaki kan juga manusia, saat stres atau tidak selesa biasanya tidak mahu diajak kompromi. Jadi wajar kalau si dia menolak saat anda menagih apa lagi pekerjaannya di pejabat sedang menggunung.

Gambar : Credit - Hiasan sahaja.


share on:facebook

0 comments:

Post a Comment