Thursday, June 24, 2010

Agar Suami Panjang Umur

Isteri yang soleh dan taat adalah dambaan setiap lelaki. Antara ciri-ciri isteri yang solehah dan taat ialah yang sentiasa berusaha untuk membahagiakan suami dan berusaha agar suami panjang umur.


JANGAN BANYAK SOAL
Ramai isteri yang gemar bertanya dan memberikan soalan yang bertalu-talu dan bukan-bukan pada suami. Contohnya apabila suami pulang dari bekerja, isteri bukan bertanya samada suami sudah makan atau belum bahkan akan bertanya, makan apa, di mana, dengan siapa dan macam-macam lagi. Lelaki sebenarnya tidak gemar pada soalan yang remeh temeh begitu. Kalau nak bermesra dan bermanja pun, tunggulah sehingga suami dah berehat-rehat.


BANYAKKAN MEMUJI
Puji dengan ikhlas, bukannya menyindir. Dengan pujian itu sekurang-kurangnya suami terasa bangga dan dihargai. Pujian yang ikhlas dari seorang isteri akan memberi kekuatan kepada suami. Walau pun isteri menghabiskan sepenuh masa di rumah, tetapi isteri tetap ada masa untuk mengikuti perkembangan suami.


PELUK SUAMI
Sekurang-kurangnya 10 kali sehari dan sekali peluk sekurang-kurangnya 10 saat. Sesungguhnya pelukan antara suami dan isteri itu akan mengalirkan perasaan cinta antara keduanya.

BERI SUAMI APA YANG DIA MAHUKAN SEBELUM DIA MEMINTA.



share on:facebook

0 comments:

Post a Comment