Friday, July 23, 2010

Gigitan Cinta : Seronok atau Malu?

Gigitan Cinta .. Seronok ke? atau memalukan...

'Gigitan Cinta' (love bite) selalu meninggalkan kesan yang kurang menyenangkan. Manakan tidak, ia bakal menjadi gurauan rakan-rakan pejabat. Bagi wanita, kesan itu sudah cukup untuk menghilangkan 'mood' sepanjang hari. Bayangkan jika teman-teman lelaki sepejabat akan memandang ke arah kesan itu dengan pelbagai andaian dan senyuman nakal. Jika wanita memakai tudung, bolehlah juga di tutupi dengan tudung.

Sebaliknya jika kesan itu terdapat pada lelaki, sudah pasti si isterilah yang bakal menjadi mangsa. Isterinya akan dikatakan 'ganas' dan 'rakus'. Walaupun lelaki dikatakan kurang sensitif tetapi sedikit sebanyak, ia tetap memberikan kesan kepada emosinya. Akibatnya setiap kali pasangan ingin mencium terutama bahagian leher, ia akan menimbulkan fobia. Takut digigit! Jadi kesan pada pasangan, jika hendak menggigit, gigitlah di tempat yang tertutup. Nikmatnya tetap sama .. :)

Petua untuk menghilangkan kesan gigitan cinta:
  • Ambil sebiji panadol, hancurkan dengan sedikit air. Sapu pada tempat yang mempunyai bekas gigitan dan biarkan selama 10-15 minit atau sehingga ia kering. Kemudian bersihkan dengan air seperti biasa.
  • Jika masih kelihatan warna kemerah-merahan, sapukan sedikit cecair ubat pencuci mata di bahagian tersebut. Biarkan seketika.
  • Sapukan beberapa ketul ais batu di leher anda sehingga kesan gigitan semakin hilang.
  • Sapukan minyak gamat atau minyak angin. Gosok perlahan-lahan.
  • Jika tidak berhasil, cuba gunakan bawang putih pula. Ambil seulas bawang putih dan belah dua, kemudian gosokkan perlahan-lahan pada bahagian berkenaan sehingga pudar kesannya.


share on:facebook

0 comments:

Post a Comment